Zajęcia online 08.04.

 

Dzień 3. Powracają ptaki

1.    Skrzydlaci wędrowcy – zabawa przygotowująca do nauki czytania. Kartki z nazwami ptaków, wspólne odczytywanie i opisywanie wyglądu polskich ptaków:

  • BOCIAN
  • SZPAK
  • JASKÓŁKA
  • SKOWRONEK
  • ŻURAW
  • CZAJKA
  1. Odczytanie Ciekawostek na temat BOCIANA I ŻURAWIA.
  2. Znawca ptaków – zabawa z ilustracją. Rozmowa na temat zawodu ornitologa.
  3. Stworzenie poradnika ORNITOLOGA

A.Z czym na ptaki? W terenie – sprzęt i ubiór

  • lornetkę i przewodnik do oznaczania krajowych gatunków
  • notes w twardej oprawie i ołówek, notuje dokładną datę, miejsce i godzinę wyjścia w teren, środowisko obserwacji, zaobserwowane gatunki, płeć, wiek, zachowanie i liczbę ptaków, oznaczenia z obroży łabędzich i z obrączek innych ptaków, a nawet warunki pogodowe czy kierunek przelotu. Pamiętajmy, że skrupulatnie prowadzone notatki mają wartość naukową! Wybieramy miejsca łatwe do penetracji, ale obfitujące w ptaki, np. zadrzewione drogi polne czy brzegi zbiorników wodnych.
  • Obserwator ptaków, stara się wtopić w teren. Jaskrawe kolory naszego ubioru mogą w pewnych okolicznościach płoszyć i niepokoić ptaki.

b. Gdzie na ptaki?

  • Lasy
  • Parki narodowe
  • Stawy rybne czy zbiorniki wodne

c. Notowanie obserwacji w terenie

Symbole i skróty proponowane do użycia w czasie notowania obserwacji w terenie

 

Stwierdzenia ptaków
> = samiec
+ = samica

pull – pisklę

juv – młody ptak po opuszczeniu gniazda, do czasu zmiany upierzenia na szatę immaturalną (przeddorosłą), zwykle ma to miejsce późnym latem i wczesna jesienią

ZADANIE DOMOWE – WYKONANIE PAPIEROWEGO PTAKA

 

INNE CIEKAWOSTKI DLA CHĘTNYCH – http://mto-kr.pl/

 

KARTA PRACY S. 65-66

 

014c3761408b67fdcf35b7823c722cd7 c02741c2c7b0459ea9127090b149df0c

DRUK!

Odpowiedz