Zajęcia online 14.04.

Dzień 3. Tyle stóp, tyle kroków

1.    Który pająk ma dłuższą z który krótszą nić?- karta pracy

2.    Wyszukiwanie w w otoczeniu przedmiotów wyższych i niższych od siebie.
• Co jest wyższe ode mnie? – dziecko szuka rzeczy wyższych i staje obok.
• Co jest niższe ode mnie? – dziecko szuka i staje obok rzeczy niższych.

3.    Zabawy matematyczne:
– Dziecko otrzymuje 2 paski papieru, sprawdza czy są takie samej długości. Następnie układa je przed sobą jeden na drugim. Z jednego paska robi harmonijkę i kładzie nad paskiem. Czy te paski nadal są takiej samej długości? Sprawdzamy przez rozciągnięcie harmonijki.
– Dziecko otrzymuje 2 sznurki. Sprawdza ich długość, gdyż muszą być takie same. Z jednego sznurka robi kokardkę. Czy te sznurki są nadal takiej samej długości? Sprawdzamy poprzez rozwiązanie kokardki.

4.   Pokaz różnego rodzaju miary – taśma krawiecka (kto jej używa?), miarki stolarskiej (kto jej używa, do czego służy?), linijki. Wszystko to służy do mierzenia długości. Co mają wspólnego? Co się znajduje na każdym narzędziu do mierzenia długości?

5.   Ćwiczenia gimnastyczne – Zabawy z gazetami/kartkami papieru

 

Karta PRACY fioletowa cz.4 str. 7-8

6 latek – Litery i liczby str. 68

 

PROSZĘ PRZYGOTOWAĆ STARE KARTKI GAZETY DO ĆWICZEŃ

 

długość miary

Odpowiedz