CZWARTEK 04.05
TEMAT: PRAWA DZIECKA
1. Prawa dzieci – słuchanie opowiadania O. Masiuk i rozmowa na podstawie treści.
2. Jakie prawa mają dzieci? – rozmowa na podstawie ilustracji 914 praw dziecka w pdf, dodatkowo plakat0
3. Moje prawa (Dominika Góra) – zabawy paluszkowe
4. Mam prawo do nietykalności osobistej – rozmowa w oparciu o treść ilustracji. (Czw2 (2 ostatnie karty))
Nauczyciel wiesza na tablicy obrazki przedstawiające naruszanie strefy osobistej drugiego człowieka. Rozmowa toczy się wokół uczuć, jakie towarzyszą dziecku, które nie potrafi się obronić przed napastnikiem. Nauczyciel wyjaśnia, że strefa osobista to coś w rodzaju niewidzialnej tarczy, której bez pozwolenia nikt nie może przekroczyć. Prosi dzieci o pomoc w wymyśleniu pozytywnych zachowań, przeciwstawnych do przedstawionych na ilustracji.
5. ZADANIE DOMOWE:
Tacy sami – wykonanie sylwet dzieci różnych ras. (3 kolorowanki i 3 wzory postaci, proszę wybrać 2 i wymalować kredkami postać a tło wykleić innymi pomocami plastycznymi. W przedszkolu zrobimy sobie duży plakat z takimi dziećmi więcej dzieci ze świata tutaj:
https://przedszkolankowo.pl/2018/06/02/dzieci-plansze-demonstracyjne-kolorowanki/)
Odpowiedz
You must be logged in to post a comment.