CZWARTEK 21.05
TEMAT: RODZINNE SPOSOBY NA NUDĘ
1. „Moja rodzina” – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią. Nauczyciel czyta wiersz „Moja rodzina” Grażyny Gryszkiewicz, a na koniec zadaje pytania odwołujące się do jego treści:
Kto opowiadał w wierszu?
Co chłopiec mówił mamie?
Do kogo porównał swojego tatę?
Jak witała chłopca babcia?
Czy chłopiec miał rodzeństwo? Kogo?
2. Kto jest kim? – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. Dzieci kończą zdania wypowia- dane przez nauczyciela:
Mama twojej mamy to dla ciebie…
Mama twojego taty to dla ciebie…
Tata twojego taty / twojej mamy to dla ciebie…
Siostra twojej mamy / twojego taty to dla ciebie…
Brat twojej mamy / twojego taty to twój…
Córka twojej cioci / twojego wujka to twoja…
Syn twojej cioci / twojego wujka to twój…
Mama twojej babci / twojego dziadka to twoja…
Tata twojej babci / twojego dziadka to twój…
3. Prezentacja zdjęć rodzinnych przez przedszkolaki i krótkie przedstawienie tego co przedstawia. (Czw1)
4. . Razem spędzamy czas – zabawa rytmiczno-słuchowa z wykorzystaniem ilustracji
(Czw2)
5. NAUKA TAŃCA DLA RODZICÓW
6. ZADANIE DOMOWE: drzewo genealogiczne mojej rodziny
Odpowiedz
You must be logged in to post a comment.