Poniedziałek 08.06
TEMAT: Kolory lata
1. Urodziny Piotrusia – wysłuchanie opowiadania A. Plec i M. Skoczylas (pon. 1)
2. Co to jest tęcza? Rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania, ukierunkowana pytaniami
nauczyciela:
Jaki prezent najbardziej zachwycił Piotrusia i dlaczego?
Czy pamiętacie, w jakich
kolorach były te farby i co Piotruś nimi namalował?
Co to właściwie jest tęcza?
3. Dary Lata połączone z letnią gimnastyką
4. Zaginiony kolor. Zabawa dydaktyczna, do której będzie potrzebna kostka z wymalowanymi
bokami – pięć kolorów (każdy inny: czerwony, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy); szósty
bok jest pusty – biały; sylwety, kontury różnych przedmiotów, warzyw itd., kojarzących się
dzieciom z danym kolorem, ale niezakolorowane:
• słońce, kurczątko, cytryna, banan, gruszka – żółty;
• truskawka, serce, tulipan, czereśnie, pomidor – czerwony;
• niezapominajka, chaber, borówka amerykańska, spodnie jeansowe – niebieski;
• pomarańcza, dynia, marchewka – pomarańczowy;
• liść, kiwi, żaba, groszek, brokuł, krokodyl, ogórek – zielony.
5. ZADANIE DOMOWE – Wykonanie tęczy materiałami plastycznymi (proszę aby to nie były farby i kredki). Można pokusić się o zakrętki, bibułę, wydzierankę, materiał zielarski np. trawę czy kwiaty. Jest mnóstwo pomysłów Pon1
25_Kolory_lata
Odpowiedz
You must be logged in to post a comment.